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DISCPLINAS

DOCENTE RESPONSÁVEL

EMENTA

CRÉDITOS

NÍVEL

Seminário de Pesquisa: Eletrofisiologia Celular Aplicada à Fonoaudiologia

Maria Cecília Martinelli

Objetivo: Estudar aspectos da fisiologia neuronal e sináptica para melhor compreensão de técnicas de medida eletrofisiológica.

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Mestrado / Doutorado

II Seminário Internacional de Pesquisa: Promoção do Desenvolvimento, Prevenção e Reabilitação dos Transtornos da Comunicação na Infância e Adolescência

Marina Leite Puglisi

Debate em inglês sobre a Promoção do desenvolvimento, prevenção e reabilitação dos transtornos da comunicação na infância e adolescência a ser abordado pela Professora Jennifer Klop-Richards, Faculty of Medical Sciences - Academic Centre of Psychiatry - Groningen - The Netherlands.

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Mestrado / Doutorado

III Seminário de Pesquisa: Atualização em Transtorno do Espectro do Autismo

Jacy Perissinoto / Ana Carina Tamanaha

ATUALIZAÇÃO EM TRANSTORNO DO ESPECTRO DO AUTISMO: Inovações tecnológicas para detecção e diagnóstico do TEA, Potencial uso das novas tecnologias para transformar a detecção e o diagnóstico do TEA, Potencial uso do ELAN para transcrição e mapeamento dos sinais comportamentais do TEA, O uso do Picture Exchange Communication System como ferramenta assistiva para viabilização da comunicação na criança com TEA.

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Mestrado / Doutorado

Seminário Internacional de Pesquisa: Brain, Literacy and Bilinguism

Clara Regina Brandão de Avila

Abstract: Bilingual language processing shapes the brain in specific ways (Abutalebi and colleagues; Soares et al., 2018; Weekes et al. 2018) and has a unique effect on cognitive processing (Ong et al. 2017). In studies so far, it has been difficult to isolate the precise cognitive and neural mechanisms that produce these putative effects. In a series of studies, we have approached this question using Diffusion Modelling DM and combined this approach with neural markers (EEG, fMRI, Spectroscopy). Our contention is that DM sheds new light on interpretations of reported effects with theoretical implications. For example. bilingual speakers show a response time (RT) cost when switching between languages. These switch costs are assumed to reflect the organisation of two languages in a shared bilingual lexicon (Grainger, Midgley, & Holcomb, 2010) but could simply arise from a domain general cognitive processing cost (Green &Abutalebi, 2013). To test these competing accounts, we analysed the RT distributions of bilingual (Spanish-English) performance on generalized lexical decision (GLD) tasks using DM. Experiment 1 showed that language switches decrease the rate of evidence accumulation (Drift Rate) and slow the cognitive processes that occur prior to decision-making (Non-decision tTme). Experiment 2 revealed that the anticipation of language switches did not change observed effects. The results suggest that language switch costs originate from a combination of at least two loci: lexical access and a task-specific decision process. This has implications for current theoretical models.

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Mestrado / Doutorado